Pacienti hodnotili pobyt v nemocnici


V pořadí 6. setkání s pacienty FOCUS GROUP se uskutečnilo na začátku října 2012 v prostorách nemocnice. Manažerka kvality Bc. Romana Ferenczová pozvala na setkání náhodně vybrané pacienty různých oddělení, kteří byli hospitalizováni v naší nemocnici v předešlých měsících. Necelé desítce pacientů byly položeny otázky směřující ke zvyšování kvality poskytované péče : Co by oslovení pacienti uvítali jako možnou změnu při pobytu v nemocnici. - S jakým přístupem zdravotníků se setkávali. - Jak se v nemocnici orientovali. - Zda se cítili během pobytu bezpečně a zda byla zajištěna jejich intimita, atd.

P1030347 www¨.JPG

"Padly připomínky ohledně nedostatečného vybavení některých sociálních zařízení či na nevhodné servírování stravy. Byla vedena diskuze nad čekací dobou při ambulantním ošetření. Řada pacientů uváděla i srovnání s jinými pracovišti, a to převážně fakultními nemocnicemi, kde poukazovali na anonymitu pacientů a personálu. Za prioritu naší nemocnice považují především domácí příjemné prostředí a profesionální chování personálu," zhodnotila setkání Bc. Romana Ferenczová.

Setkání děláme pravidelně, minimálně jedenkrát do roka, abychom zjistili při osobním jednání reakce pacientů na péči v naší nemocnici. Jejich efektem je především ukázat nám cestu správným směrem, tak aby pacienti byli co nejvíce spokojeni, abychom maximálně vycházeli vstříc jejich potřebám a náprava případných zjištěných nedostatků. Chceme pro pacienty vytvářet bezpečné a příjemné prostředí. Proto se dotazujeme zas a znova na jejich názor.

Kromě těchto setkání mají pacienti možnost celoročně vyjádřit svůj názor a hodnotit péči prostřednictvím dotazníků.

Všem zúčastněním moc děkujeme za pomoc při zvyšování kvality péče v naší nemocnici.

Mgr. Petra Černo, tisková mluvčí NHB, tel. 569472201 nebo 604475082, petra.cerno@onhb.cz